loading...
cars
سید محمد دیباجی بازدید : 100 دوشنبه 04 شهریور 1392 نظرات (1)

شرکت سهامی خاص ماتسودا (به ژاپنی: マツダ株式会社 ماتسودا کابوشیکی کایشا) که با نام تجاری مزدا شناخته می‌شود یک شرکت خودروسازی است که دفتر مرکزی آن در شهر هیروشیما در کشور ژاپن قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۰۶ حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار خودرو تولید نموده‌است که در کشورهای مختلف جهان به فروش رسیده‌اند.

سید محمد دیباجی بازدید : 88 چهارشنبه 30 مرداد 1392 نظرات (0)

هیوندای (به کره‌ای현대) به مجموعه‌ای از کارخانجات و سازمان‌های مرتبط با آن اطلاق می‌شود که توسط چونگ جو-یونگ از کرهٔ جنوبی بنا شده‌است. نخستین کمپانی هیوندایی در سال ۱۹۴۷ میلادی بعنوان یک کمپانی ساختمانی بناشد و از سال ۱۹۵۴ شروع به دگرگونی وگسترش در دیگر زمینه های صنعتی کرد و در نهایت مجموعهٔ هیوندایی تبدیل به بزرگترین کمپانی زنجیره‌ای کرهٔ جنوبی شد.

معروف‌ترین سازمان هیوندایی، کمپانی هیوندای موتور می‌باشد که چهارمین تولیدکنندهٔ بزرگ خودرو در دنیا می‌باشد. صنایع سنگین هیوندای بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ کشتی در دنیا می‌باشد.

واژهٔ هیوندای در زبان کره‌ای به معنی «تازه» می‌باشد.

سید محمد دیباجی بازدید : 80 چهارشنبه 30 مرداد 1392 نظرات (0)

پژو، (به فرانسویPeugeot)‏ شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در سال ۱۸۱۰ توسط خانواده پژو جهت ساخت آسیاب‌های قهوه، در شهر فرانش-کنته، فرانسه تاسیس شد ولی ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه «گراند بای» توسط آرماند پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد. نخستین خودروی پژو که خودرویی سه‌چرخ بود، در سال ۱۸۸۹ توسط آرماند پژو و با همکاری گوتلیب دایملر تولید گردید.

امروزه شرکت پژو از زیرمجموعه‌های شرکت پژو سیتروئن محسوب می‌شود[۱] و همچنان به‌عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی فرانسه و دومین خودروساز بزرگاروپا به‌شمار می‌آید.

سید محمد دیباجی بازدید : 91 چهارشنبه 30 مرداد 1392 نظرات (0)

فیات، (به انگلیسیFiat)‏ (برگرفته شده از Fabbrica Italiana Automobili Torino) تولیدکننده خودرو، موتور خودرو و ارائه‌دهنده خدمات مالی و صنعتی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر تورین، در شمال ایتالیا قرار دارد.

فیات همچنین تانک، هواگرد، لوکوموتیو، تراکتور و هواپیما نیز تولید می‌کند. صنایع خودروسازی فیات غالباً در بیرون از خاک ایتالیا قرار دارد، که بزرگترین آن مربوط بهبرزیل می‌باشد. فیات همچنین در کشورهای آرژانتین و لهستان هم فعالیت می‌نماید. شرکت فیات سابقه طولانی در واگذاری حق امتیاز به سایر کشورها، بدون در نظر گرفتن سیاست محلی آن کشورها، دارد. این شرکت ایتالیایی همچنین، در کشورهای فرانسه٬ ترکیه٬ مصر٫ آفریقای جنوبی٫ هند و چین سرمایه‌گذاری مشترک دارد.

این شرکت، در طول بیش از یک قرن فعالیت، توانسته است، که شرکت‌های زیادی را خریداری نماید. در سال ۱۹۶۸ لانچیا را بدست آورد، در ۱۹۶۹ فراری، در ۱۹۸۶ شرکت آلفا رومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمود، در ۱۹۹۳ خودروسازی مازراتی را خرید، در سال ۲۰۱۱ نیز بترتیب کرایسلر، دوج و جیپ را بدست آورد. این شرکت، از طریق شرکت تابعه صنایع فیات نیز مالک ۸۹٫۹٪ درصد از سهام ایوکو می‌باشد.

سید محمد دیباجی بازدید : 57 چهارشنبه 30 مرداد 1392 نظرات (0)

سیتروئن خودروساز فرانسوی و بخشی از گروه پژو-سیتروئن است. این کارخانه در سال ۱۹۱۹ توسط آندره-گوستاو سیتروئن (۱۸۷۸-۱۹۳۵) تاسیس شد. سیتروئن اولین خودروساز خارج از آمریکا بود که به طور انبوه خودرو تولید کرد و شبکه مدرن فروش و خدمات خودرو ارائه کرد. هشت سال بعد از تاسیس سیتروئن به بزرگترین خودروساز اروپا و چهارمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شد.

سیتروئن در سال ۲۰۰۹ نودمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت. در همین سال سیتروئن با عرضه مدل دی‌اس۳ سری لوکسی از خودروهای خود را با نام دی‌اس به بازار عرضه کرد

سید محمد دیباجی بازدید : 83 دوشنبه 28 مرداد 1392 نظرات (1)

آئودی، (به آلمانیAudi)‏ شرکت خودروسازی آلمانی و تولیدکنندهٔ خودروهای لوکس است، که دفتر مرکزی آن در شهر اینگولشتات، ایالت بایرن، آلمان قرار دارد و مدل‌هایش را در ۹ کارخانه، که در ۸ کشور اروپایی مستقر می‌باشند، تولید می‌نماید.

شرکت آئودی در تاریخ ۱۶ جولای ۱۹۰۹ توسط آگوست هورش و در شهر تسویکاو، آلمان تاسیس شد. این شرکت از سال ۱۹۶۴ یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن به‌شمار می‌آید.

آئودی همراه با مرسدس بنز و ب ام و سه خودروساز مشهور لوکس آلمان هستند و به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می‌شوند. سهامشرکت خودروسازی آئودی در بازار بورس فرانکفورت معامله می‌شود.

سید محمد دیباجی بازدید : 52 دوشنبه 28 مرداد 1392 نظرات (0)

ام‌جی کارز نام یک شرکت سازنده خودروهای اسپرت بریتانیایی بود که در سال ۱۹۲۴ تاسیس شده است. این شرکت بیشتر به خاطر خودروهای اسپرت روباز دوسرنشینه‌اش مشهور است، اما علاوه بر آنها خودروهایی در قالب سدان و کوپه نیز تولید کرده است. هم اکنون mg rover در ایران وجود دارد و استقبال خوبی از این خودرو شده است و در آخرین نظرسنجی درمیان خودروهای پرطرفدار در ایران معرفی شده است.

سید محمد دیباجی بازدید : 33 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (0)

شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) (به فرانسویSociete Annonyme Iranienne de Production Automobile)‏ یک شرکت خودروسازی ایرانیاست. این شرکت با شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران در سال ۱۳۴۴ بنیان‌گذاری شد و در اواخر سال ۱۳۴۷ به مرحله بهره برداری رسید.

این شرکت تولید نخستین فرآورده‌های خود را که شامل وانت آکا و سواری ژیان بود با روش کاملاً دستی آغاز نمود. پس از سال ۱۳۵۳ بر تنوع محصولات شرکت افزوده شد و خودروهای ژیان مهاری و ژیان پیکاب در مدل‌های معمولی، دولوکس نیز تولید شد. نام شرکت در اوایل سال ۱۳۵۴ با حذف کلمه سیتروئن از انتهای نام فرانسوی آن به «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل» به نام اختصاری (سایپا) تغییر یافت.

این شرکت در ۱۶ تیرماه ۱۳۵۸ تحت مالکیت دولت ایران در آمد. و در سال ۱۳۸۹ با تصویب مجمع فوق‌العاده آن، تقریبا خصوصی شد. در این مجمع ترکیب سهام‌داران عمدهٔ سایپا تغییر کرد و تعداد نمایندگان دولتی در هیات مدیره از اکثریت افتاد.

سید محمد دیباجی بازدید : 61 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (0)

ایران خودرو، با نام پیشین ایران ناسیونال در سال ۱۳۴۱، در شهر تهران به دست احمد و محمود خیامی بنیانگذاری شد و پس از انقلاب ۱۳۵۷ توسط انقلابیون مصادره گردید.

این شرکت مهم‌ترین شرکت خودروسازی ایرانی است، که انواع خودروهای سبک و سنگین را با همکاری شرکای خارجی یا به تنهایی تولید می‌کند. ایران خودرو سالانه حدود ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌نماید.[۵]

گفتنی است جواد نجم الدین مدیرعامل فعلی ایران خودرو در سال ۹۲، اظهار داشته است که برآورد تقریبی ارزش برند ایران خودرو ۴۰۰ میلیارد تومان است.

سید محمد دیباجی بازدید : 97 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)

شِورولِت، (به انگلیسیChevrolet)‏ شرکت خودروسازی آمریکایی است، که هم‌اکنون نام برند گروهی از خودروهایی می‌باشد، که توسط جنرال موتورز تولید می‌شوند.

این شرکت، در سال ۱۹۱۱ توسط لوئیس شورولت و ویلیام سی. دورانت تاسیس شد.[۱] شرکت شورولت در سال ۱۹۱۸ به کمپانی جنرال موتورز فروخته شد.

شورولت در طول سال‌ها فعالیت در صنعت خودروسازی، مدل‌های مشهوری را به بازار خودروی جهان عرضه کرد، که از شناخته شده‌ترین آنها می‌توان به: ایمپالا،تاهو، کامارو، سایتیشن، آویو، اکسپرس، تراورس، ملیبو، ولت، کروز، کلرادو، آپ‌لندر، آگیل، ال کامینو، اس‌اس‌آر، برتا، بل ایر، تاورا، تراکر، بلیزر، ساب‌اوربان،سلبریتی، سی/کا، نوا، لومینا، مونت کارلو، مونتانا، نوماد، ون، وگا، کاوالیر، کاپریس، کلتا، کودیاک و کوروت اشاره نمود.

سید محمد دیباجی بازدید : 91 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)

سلام.

امروز می خواهیم درباره شرکت جنرال موتورز صحبت کنیم که شعبه مرکزی این شرکت دردیترویت(شهر ورشکسته)است.

 

 

 

 

 

 

 

برای خواندن اطلاعات این شرکت به ادامه موضوع بروید.

 

 

 

 

 

 

 

 

سید محمد دیباجی بازدید : 140 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)

با افزایش بدهی های دیترویت به عنوان قلب خودروسازی آمریکا به 18 میلیارد دلار، به زودی لایحه اعلام ورشکستگی این قطب صنعتی به مسئولان ایالت میشیگان ایالات متحده ارائه می شود.

سید محمد دیباجی بازدید : 103 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (1)

بنتلی (به انگلیسیBentley)‏ شرکت خودروسازی انگلیسی که سازنده خودروهای زیبا می‌باشد این شرکت در سال ۱۹۱۹ بدست والتراوون بنتلی بنا نهاده شد. پیش از پایه‌گذاری بنتلی بیشترین شهرت بنیانگذار آن برای موتورهای چرخشی هواپیماهائی بود که در جنگ جهانی اول از آنها بهره گرفته می‌شد که شناخته‌شده‌ترین مدل آن بنتلی بی آر ۱ بود که در هواپیمای سوپ ویث کمل (Sopwith Camel) از آن بکار گرفته می‌شد. این شرکت در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد و از آن سال زیر مجموعه این شرکت شمرده می‌شود.

سید محمد دیباجی بازدید : 105 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

مک‌لارن اتوموتیو، که به طور عام با نام مک‌لارن شناخته می‌شود، تولید کننده خودروهای اسپرت بریتانیایی است. مک‌لارن با هدف ساخت خودروهای شهری با تکنولوژی ماشین‌های مسابقات فرمول یک در سال ۱۹۸۹ با نام مک‌لارن کارز تاسیس شد. این شرکت همکاری نزدیکی با تیم فرمول یک مک‌لارن ریسینگ دارد و بخشی از گروه مک‌لارن است.

سید محمد دیباجی بازدید : 180 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

لکسوس، (به انگلیسیLexus)‏ و (به ژاپنیレクサス)‏ زیر مجموعه‌ای از شرکت تویوتا و شعبه سازنده خودروهای لوکس و گران قیمت تویوتا می‌باشد.

خودروهای لکسوس٬ در انواع سواری و شاسی بلند تولید می‌شود. شرکت لکسوس ۱۲ سال به عنوان مورد اعتمادترین خودروسازی در آمریکای شمالی از طرف موسسه معتبر جی.دی.پاور شناخته می‌شد. تعدادی از مدل‌های لکسوس نیز در بازار ایران عرضه شده است (LS-RX-ES-GS).

سید محمد دیباجی بازدید : 120 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

شرکت خودروسازی فورد (به انگلیسیFord Motor Company)‏ تولید کننده خودرو در سراسر جهان است. دفتر مرکزی فورد در دیربورن در ایالت میشیگان در حاشیه شهر دیترویت است.

این کمپانی که در ۱۶ ژوئن سال ۱۹۰۳ میلادی توسط هنری فورد تأسیس شد. این کارخانه علاوه بر خودروهای سواری و باری فورد، خودروهای لوکسی با مارکلینکلن هم تولید می‌کند. این کارخانه از سال ۱۹۳۸ خودروهای لوکس ارزان قیمت‌تری با مارک مرکوری تولید می‌کرد اما از سال ۲۰۱۱ تولید خودرو با این مارک را متوقف کرد.

فورد سهام اندکی از کارخانه ژاپنی مزدا و کارخانه انگلیسی آستون مارتین را هم در اختیار دارد. فورد در سال ۱۹۸۹ کارخانه جگوار و در سال ۲۰۰۰ کارخانه لندرووررا خرید اما در ماه مارس سال ۲۰۰۸ هر دو را به کارخانه هندی تاتا فروخت. فورد بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ مالک کارخانه سوئدی ولوو بود.

فورد دومین تولیدکننده خودرو در آمریکا و در پایان سال ۲۰۱۰ پنجمین خودروساز بزرگ اروپا بود.

سید محمد دیباجی بازدید : 147 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

مرسدس بنز، که در فارسی بیشتر به بنز معروف است، نام خودروهای ساخت شرکت دایملر است. این شرکت ادامه قدیمی‌ترین سازنده خودرو در جهان است.گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع آلمانی موتور چهار زمانه، پس از مدتی کار مستقل، شرکت دایملر-بنز را در سال ۱۹۲۶ تأسیس کردند و محصولات خود را به پیشنهاد نخستین نماینده فروش خود، مرسدس گذاشتند که از نام دختر این نماینده گرفته شده بود.

سید محمد دیباجی بازدید : 149 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

نیسان، (به ژاپنی日産自動車株式会社)‏ شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی می‌باشد، که دفتر مرکزی آن در شهر توکیو، ژاپن قرار دارد.

این شرکت در قدیم به نام داتسون خودرو تولید می‌نمود. شرکت نیسان همانند تویوتا و هوندا که به ترتیب شرکت‌های لکسوس و آکورا را در آمریکای شمالیتاسیس کردند، اقدام به تاسیس شرکت اینفینیتی نمود.

از سال ۱۹۹۹ شرکت رنو به یکی از سهامداران اصلی نیسان تبدیل شد به طوری که تا سال ۲۰۰۸ مالک ۴۴٪ از سهام آن گردید. کارلوس غصن هم‌اکنون بطور همزمان، مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره نیسان و رنو می‌باشد.

سید محمد دیباجی بازدید : 194 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

پورشه ، (Porsche) با نام کامل Porsche Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG، یکی از کمپانی‌های بزرگ تولید اتومبیل‌های اسپورت می‌باشد که در سال ۱۹۳۱ توسطفردیناند پورشه[۱] پسر فری پورشه[۲] یک طراح اتومبیل اهل اتریش، در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شده است که از همان ابتدا نیز به تولید اتومبیل‌های اسپورت مشغول بوده است.

سید محمد دیباجی بازدید : 150 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

پاگانی (به ایتالیاییPagani Automobili)‏ یک شرکت خودروساز ایتالیایی است که در زمینهٔ تولید خودروهای اسپرت و فیبر کربن فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۹۲ توسط هوراسیو پاگانی در شهر سان چزاریو سول پانارو در نزدیکی مودنا ایتالیا بنیان گذاشته شد.

شرکت پاگانی تولید بسیار محدودی دارد، آنچنان‌که از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۹ تنها ۱۰۶ دستگاه از انواع زوندا عرضه کرده‌است. این شرکت رابطهٔ نزدیکی با گروه دایملر آ گ به‌ویژه با شرکت مرسدس آام‌جی دارد.

سید محمد دیباجی بازدید : 141 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

اوپل، (به آلمانیOpel)‏ شرکت خودروسازی آلمانی است، که از سال ۱۹۲۹ به این‌سو در تعلق شرکت خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز قرار گرفت.

بزرگترین سهام‌داران شرکت اوپل عبارتند از: شرکت کانادایی مگنوم اینترنشنال (۲۰٪)، اتحادیه کارمندان و فروشندگان اوپل (۱۰٪)، اسبربانک روسیه (۳۵٪) و جنرال موتورز (۳۵٪)

سید محمد دیباجی بازدید : 68 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

فراری (به ایتالیاییFerrari)‏ یک کارخانه سازنده خودرو ایتالیا است. این کمپانی تحت مالکیت کمپانی فیات می‌باشد، خودروهای این کمپانی به اصطلاح «ابَرخودرو»[۱] هستند و از سرعت و قیمت بالایی برخوردارند.

سریعترین مدل این کمپانی F50 GT1 است که قادر است با ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

این کمپانی توسط انزو فراری پایه گذاری شد و در مسابقات اتومبیل رانی شرکت می‌نمود فراری معروف به اسب رام نشدنی ایتالیایی‌ها است. داشتن یکی از آنها آرزوی خیلی‌ها می‌باشد. این کمپانی در مسابقات اتوموبیل رانی فورمول یک هم بسیار معروف است و خودروهای مخصوص فورمول یک هم تولید می‌کند.

سید محمد دیباجی بازدید : 69 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

لامبورگینی شرکتی ایتالیایی و سازنده خودروهای اسپورت می‌باشد. دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک به نام سن آگاتا بولونیز در نزدیکی بولونیا در کشور ایتالیا قرار دارد.
این شرکت در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی که دارنده یک کارخانه تراکتور سازی موفق بود، تاسیس شد.که البته فروچیو لامبورگینی از انجا تصمیم به تغیر سیاست خود داد که جعبه دنده فراری 250 کالیفورنیا وی دچار مشکلی در بخش گیریبکس و کلاچ میشود که این مشکل رابه انزو فراری اطلاع می دهد اما در عوض با نامه ی زشت فراری مواجه میشود که در ان به فروچیو حرف های ناسزایی گفته شده بود و بعد از ان فروچیو تصمیم به ساخت ماشین های سوپر اسپورت گرفت.
لامبورگینی هم اکنون تابع شرکت آلمانی آئودی است که خود تابعه شرکت فولکس واگن می‌باشد.[۱] فروش لامبورگینی در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۱۷۱۱ دستگاه بوده است.

سید محمد دیباجی بازدید : 157 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

بوگاتی (Bugatti) شرکت خودروساز فرانسویی با عملکرد بالا است. این شرکت در سال ۱۹۰۹ توسط نابغه‌ای ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی و به منظور تولید خودروهای سفارشی و خاص تاسیس شد ولی با شروع جنگ جهانی دوم این شرکت نیز مانند بسیاری دیگر از شرکتهای هم دوره خود با شکست مواجه شد. شرکت بوگاتی در سال ۱۹۹۸ توسط فولکس واگن خریداری شد و تولید بسیار محدودی دارد.

ویرون برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ در نمایشگاه اتومبیل توکیو به نمایش درآمد. این مدل نمایشی اولیه به مدل تولیدی امروز شباهت زیادی داشت، اما پیشرانه آن W-۱۸ بود که از سه ردیف ۶ سیلندر در کنار هم تشکیل شده بود. مدیر عامل کل فلوکس واگن قول ساخت آن را در سال ۲۰۰۰ داد اما تصمیم بر به کار گیری یک موتور W-۱۶ به جای موتور ۱۸ سیلندر قبلی بود، که به شکل W-۱۶ (یعنی دو موتور ۸ سیلندر V شکل در کنار یکدیگر) است. این قول به دلیل مشکلاتی که در سر راه پیش آمد عملی نشد. ویرون در سرعت‌های بالا پایداری کمی داشت که همین امر باعث تصادف و نابودی یکی از مدل‌های آزمایشی آن گردید و یک دستگاه دیگر هم در Monterey در هنگام معرفی در مقابل هزاران چشم، از پیست خارج شد که بسیاری را ناامید کرد.

بعد از هزاران ساعت کار طاقت فرسا بالاخره ویرون در سپتامبر ۲۰۰۵ به تولید انبوه رسید. پیشرانه۱۶ سیلندر نهایی به حجم ۷۹۹۳ سی سی می‌باشد. در تبلیغات گفته شد که این مدل ۱۰۰۱اسب بخار قدرت دارد که البته آزمایش‌ها دیتل قدرت واقعی را بین ۱۰۲۰ تا ۱۰۴۰ اسب بخار نشان داد. بدین ترتیب این اتومبیل قوی‌ترین اتومبیل تولید انبوه جهان است. حداکثر سرعت ۴۱۷ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ مایل ۲٫۷ ثانیه است (اگر ویرون ۳۴۰ کیلوگرم سبک تر بود شتاب آن به عدد ۱٫۶ ثانیه می‌رسید.) که آن را به یکی از سریعترین خودروهای جهان مبدل نموده‌است.

البته قیمت آن که ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۸۰۰ دلار می‌باشد هم رکورددار بوده و آن را به یکی از گران قیمت‌ترین اتومبیل‌های دنیا تبدیل کرده‌است. بوگاتی تخمین ۳۰۰ دستگاه را برای تولید ویرون اعلام کرده‌است. در ماه مارس۲۰۰۶ کارخانه اعلام کرد که تا آن تاریخ ۷۰ سفارش به کمپانی رسیده‌است. کارخانه، این اتومبیل را توسط نمایندگان بنتلی در شعب لندن، میامی، تروی، بورلی هیلز، سن دیگو، پاسادنا، گرینویچ و یک نماینده در عربستان سعودی به فروش می‌رساند.

سید محمد دیباجی بازدید : 62 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

ب ام و (BMW) که کوتاه شده ی عبارت آلمانی Bayerische Motoren Werke به معنای صنایع موتوری باواریا است، یک کمپانی مستقل آلمانی و از تولید کنندگان بنام خودروی سواری و موتورسیکلت در جهان است. دفتر مرکزی این کمپانی در مونیخ واقع است. این کمپانی تملک کارخانه های رولز رویس (Rolls-Royce) و مینی (MINI) و کارخانه موتورسیکلت سازی هاسکوارنا را در اختیار دارد و پیش از این کمپانی روور(Rover) را نیز در اختیار داشته‌است. در سال ۲۰۱۰، گروه ب ام و ۱۴۸۱۲۵۳ دستگاه خودرو و ۱۱۲۲۷۱ دستگاه موتورسیکلت تولید کرد.

لوگوی BMW
سید محمد دیباجی بازدید : 73 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (1)

آلفا رومئو، (به ایتالیاییAlfa Romeo)‏ شرکت خودروسازی ایتالیایی است. این کمپانی تحت مالکیت گروه فیات می‌باشد.شرکت آلفا رومئو در سال ۱۹۱۰ در شهر میلان، ایتالیا بنیان گذارده شد. کمپانی ایتالیایی آلفارومئو ۲۴ جولای ۱۹۱۰ در میلان و توسط Alexandre Darracq تاسیس شد.نام اولیه این شرکت A.L.F.A بود که از عبارت (به ایتالیاییAnonima Lombarda Fabbrica Automobili)‏ به معنای کارخانه خودروسازی لومبارد گرفته شده؛ سپس در سال ۱۹۱۸ که تمام کارخانه توسط مهندسی به نام نیکولا رومئو مالک گروه صنعتی “نیکولا رومئو کمپانی”، خریداری شد. نام شرکت به آلفا رومئو تغییر یافت. از سال ۱۹۸۶ تا به امروز این کمپانی توسط فیات اداره می شود.

سید محمد دیباجی بازدید : 212 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (1)

شرکت میتسوبیشی موتورز ششمین خودروساز بزرگ ژاپن و هفدهمین خودروساز بزرگ جهان از لحاظ شمار ساخت خودرو است.این شرکت بخشی ازمیتسوبیشی کیرتسو که در گذشته بزرگترین گروه صنعتی ژاپن بود، است.میتسوبیشی موتورز در سال ۱۹۷۰ در بخش خودروی صنایع سنگین میتسوبیشیبنیان‌گذاری شد.دفتر اصلی این شرکت در میناتو، توکیو می‌باشد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا قبول دارید که این سایت فعالیت خوبی دارد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 41
  • بازدید کلی : 17,648