loading...
cars
سید محمد دیباجی بازدید : 97 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)

شِورولِت، (به انگلیسیChevrolet)‏ شرکت خودروسازی آمریکایی است، که هم‌اکنون نام برند گروهی از خودروهایی می‌باشد، که توسط جنرال موتورز تولید می‌شوند.

این شرکت، در سال ۱۹۱۱ توسط لوئیس شورولت و ویلیام سی. دورانت تاسیس شد.[۱] شرکت شورولت در سال ۱۹۱۸ به کمپانی جنرال موتورز فروخته شد.

شورولت در طول سال‌ها فعالیت در صنعت خودروسازی، مدل‌های مشهوری را به بازار خودروی جهان عرضه کرد، که از شناخته شده‌ترین آنها می‌توان به: ایمپالا،تاهو، کامارو، سایتیشن، آویو، اکسپرس، تراورس، ملیبو، ولت، کروز، کلرادو، آپ‌لندر، آگیل، ال کامینو، اس‌اس‌آر، برتا، بل ایر، تاورا، تراکر، بلیزر، ساب‌اوربان،سلبریتی، سی/کا، نوا، لومینا، مونت کارلو، مونتانا، نوماد، ون، وگا، کاوالیر، کاپریس، کلتا، کودیاک و کوروت اشاره نمود.

سید محمد دیباجی بازدید : 91 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)

سلام.

امروز می خواهیم درباره شرکت جنرال موتورز صحبت کنیم که شعبه مرکزی این شرکت دردیترویت(شهر ورشکسته)است.

 

 

 

 

 

 

 

برای خواندن اطلاعات این شرکت به ادامه موضوع بروید.

 

 

 

 

 

 

 

 

سید محمد دیباجی بازدید : 140 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)

با افزایش بدهی های دیترویت به عنوان قلب خودروسازی آمریکا به 18 میلیارد دلار، به زودی لایحه اعلام ورشکستگی این قطب صنعتی به مسئولان ایالت میشیگان ایالات متحده ارائه می شود.

سید محمد دیباجی بازدید : 103 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (1)

بنتلی (به انگلیسیBentley)‏ شرکت خودروسازی انگلیسی که سازنده خودروهای زیبا می‌باشد این شرکت در سال ۱۹۱۹ بدست والتراوون بنتلی بنا نهاده شد. پیش از پایه‌گذاری بنتلی بیشترین شهرت بنیانگذار آن برای موتورهای چرخشی هواپیماهائی بود که در جنگ جهانی اول از آنها بهره گرفته می‌شد که شناخته‌شده‌ترین مدل آن بنتلی بی آر ۱ بود که در هواپیمای سوپ ویث کمل (Sopwith Camel) از آن بکار گرفته می‌شد. این شرکت در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد و از آن سال زیر مجموعه این شرکت شمرده می‌شود.

سید محمد دیباجی بازدید : 105 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

مک‌لارن اتوموتیو، که به طور عام با نام مک‌لارن شناخته می‌شود، تولید کننده خودروهای اسپرت بریتانیایی است. مک‌لارن با هدف ساخت خودروهای شهری با تکنولوژی ماشین‌های مسابقات فرمول یک در سال ۱۹۸۹ با نام مک‌لارن کارز تاسیس شد. این شرکت همکاری نزدیکی با تیم فرمول یک مک‌لارن ریسینگ دارد و بخشی از گروه مک‌لارن است.

سید محمد دیباجی بازدید : 180 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

لکسوس، (به انگلیسیLexus)‏ و (به ژاپنیレクサス)‏ زیر مجموعه‌ای از شرکت تویوتا و شعبه سازنده خودروهای لوکس و گران قیمت تویوتا می‌باشد.

خودروهای لکسوس٬ در انواع سواری و شاسی بلند تولید می‌شود. شرکت لکسوس ۱۲ سال به عنوان مورد اعتمادترین خودروسازی در آمریکای شمالی از طرف موسسه معتبر جی.دی.پاور شناخته می‌شد. تعدادی از مدل‌های لکسوس نیز در بازار ایران عرضه شده است (LS-RX-ES-GS).

سید محمد دیباجی بازدید : 120 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

شرکت خودروسازی فورد (به انگلیسیFord Motor Company)‏ تولید کننده خودرو در سراسر جهان است. دفتر مرکزی فورد در دیربورن در ایالت میشیگان در حاشیه شهر دیترویت است.

این کمپانی که در ۱۶ ژوئن سال ۱۹۰۳ میلادی توسط هنری فورد تأسیس شد. این کارخانه علاوه بر خودروهای سواری و باری فورد، خودروهای لوکسی با مارکلینکلن هم تولید می‌کند. این کارخانه از سال ۱۹۳۸ خودروهای لوکس ارزان قیمت‌تری با مارک مرکوری تولید می‌کرد اما از سال ۲۰۱۱ تولید خودرو با این مارک را متوقف کرد.

فورد سهام اندکی از کارخانه ژاپنی مزدا و کارخانه انگلیسی آستون مارتین را هم در اختیار دارد. فورد در سال ۱۹۸۹ کارخانه جگوار و در سال ۲۰۰۰ کارخانه لندرووررا خرید اما در ماه مارس سال ۲۰۰۸ هر دو را به کارخانه هندی تاتا فروخت. فورد بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ مالک کارخانه سوئدی ولوو بود.

فورد دومین تولیدکننده خودرو در آمریکا و در پایان سال ۲۰۱۰ پنجمین خودروساز بزرگ اروپا بود.

سید محمد دیباجی بازدید : 147 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

مرسدس بنز، که در فارسی بیشتر به بنز معروف است، نام خودروهای ساخت شرکت دایملر است. این شرکت ادامه قدیمی‌ترین سازنده خودرو در جهان است.گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع آلمانی موتور چهار زمانه، پس از مدتی کار مستقل، شرکت دایملر-بنز را در سال ۱۹۲۶ تأسیس کردند و محصولات خود را به پیشنهاد نخستین نماینده فروش خود، مرسدس گذاشتند که از نام دختر این نماینده گرفته شده بود.

سید محمد دیباجی بازدید : 150 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

نیسان، (به ژاپنی日産自動車株式会社)‏ شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی می‌باشد، که دفتر مرکزی آن در شهر توکیو، ژاپن قرار دارد.

این شرکت در قدیم به نام داتسون خودرو تولید می‌نمود. شرکت نیسان همانند تویوتا و هوندا که به ترتیب شرکت‌های لکسوس و آکورا را در آمریکای شمالیتاسیس کردند، اقدام به تاسیس شرکت اینفینیتی نمود.

از سال ۱۹۹۹ شرکت رنو به یکی از سهامداران اصلی نیسان تبدیل شد به طوری که تا سال ۲۰۰۸ مالک ۴۴٪ از سهام آن گردید. کارلوس غصن هم‌اکنون بطور همزمان، مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره نیسان و رنو می‌باشد.

سید محمد دیباجی بازدید : 194 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

پورشه ، (Porsche) با نام کامل Porsche Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG، یکی از کمپانی‌های بزرگ تولید اتومبیل‌های اسپورت می‌باشد که در سال ۱۹۳۱ توسطفردیناند پورشه[۱] پسر فری پورشه[۲] یک طراح اتومبیل اهل اتریش، در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شده است که از همان ابتدا نیز به تولید اتومبیل‌های اسپورت مشغول بوده است.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا قبول دارید که این سایت فعالیت خوبی دارد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 47
  • بازدید کلی : 17,654