loading...
cars
سید محمد دیباجی بازدید : 150 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

پاگانی (به ایتالیاییPagani Automobili)‏ یک شرکت خودروساز ایتالیایی است که در زمینهٔ تولید خودروهای اسپرت و فیبر کربن فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۹۲ توسط هوراسیو پاگانی در شهر سان چزاریو سول پانارو در نزدیکی مودنا ایتالیا بنیان گذاشته شد.

شرکت پاگانی تولید بسیار محدودی دارد، آنچنان‌که از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۹ تنها ۱۰۶ دستگاه از انواع زوندا عرضه کرده‌است. این شرکت رابطهٔ نزدیکی با گروه دایملر آ گ به‌ویژه با شرکت مرسدس آام‌جی دارد.

سید محمد دیباجی بازدید : 141 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

اوپل، (به آلمانیOpel)‏ شرکت خودروسازی آلمانی است، که از سال ۱۹۲۹ به این‌سو در تعلق شرکت خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز قرار گرفت.

بزرگترین سهام‌داران شرکت اوپل عبارتند از: شرکت کانادایی مگنوم اینترنشنال (۲۰٪)، اتحادیه کارمندان و فروشندگان اوپل (۱۰٪)، اسبربانک روسیه (۳۵٪) و جنرال موتورز (۳۵٪)

سید محمد دیباجی بازدید : 68 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

فراری (به ایتالیاییFerrari)‏ یک کارخانه سازنده خودرو ایتالیا است. این کمپانی تحت مالکیت کمپانی فیات می‌باشد، خودروهای این کمپانی به اصطلاح «ابَرخودرو»[۱] هستند و از سرعت و قیمت بالایی برخوردارند.

سریعترین مدل این کمپانی F50 GT1 است که قادر است با ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

این کمپانی توسط انزو فراری پایه گذاری شد و در مسابقات اتومبیل رانی شرکت می‌نمود فراری معروف به اسب رام نشدنی ایتالیایی‌ها است. داشتن یکی از آنها آرزوی خیلی‌ها می‌باشد. این کمپانی در مسابقات اتوموبیل رانی فورمول یک هم بسیار معروف است و خودروهای مخصوص فورمول یک هم تولید می‌کند.

سید محمد دیباجی بازدید : 69 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

لامبورگینی شرکتی ایتالیایی و سازنده خودروهای اسپورت می‌باشد. دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک به نام سن آگاتا بولونیز در نزدیکی بولونیا در کشور ایتالیا قرار دارد.
این شرکت در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی که دارنده یک کارخانه تراکتور سازی موفق بود، تاسیس شد.که البته فروچیو لامبورگینی از انجا تصمیم به تغیر سیاست خود داد که جعبه دنده فراری 250 کالیفورنیا وی دچار مشکلی در بخش گیریبکس و کلاچ میشود که این مشکل رابه انزو فراری اطلاع می دهد اما در عوض با نامه ی زشت فراری مواجه میشود که در ان به فروچیو حرف های ناسزایی گفته شده بود و بعد از ان فروچیو تصمیم به ساخت ماشین های سوپر اسپورت گرفت.
لامبورگینی هم اکنون تابع شرکت آلمانی آئودی است که خود تابعه شرکت فولکس واگن می‌باشد.[۱] فروش لامبورگینی در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۱۷۱۱ دستگاه بوده است.

سید محمد دیباجی بازدید : 157 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

بوگاتی (Bugatti) شرکت خودروساز فرانسویی با عملکرد بالا است. این شرکت در سال ۱۹۰۹ توسط نابغه‌ای ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی و به منظور تولید خودروهای سفارشی و خاص تاسیس شد ولی با شروع جنگ جهانی دوم این شرکت نیز مانند بسیاری دیگر از شرکتهای هم دوره خود با شکست مواجه شد. شرکت بوگاتی در سال ۱۹۹۸ توسط فولکس واگن خریداری شد و تولید بسیار محدودی دارد.

ویرون برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ در نمایشگاه اتومبیل توکیو به نمایش درآمد. این مدل نمایشی اولیه به مدل تولیدی امروز شباهت زیادی داشت، اما پیشرانه آن W-۱۸ بود که از سه ردیف ۶ سیلندر در کنار هم تشکیل شده بود. مدیر عامل کل فلوکس واگن قول ساخت آن را در سال ۲۰۰۰ داد اما تصمیم بر به کار گیری یک موتور W-۱۶ به جای موتور ۱۸ سیلندر قبلی بود، که به شکل W-۱۶ (یعنی دو موتور ۸ سیلندر V شکل در کنار یکدیگر) است. این قول به دلیل مشکلاتی که در سر راه پیش آمد عملی نشد. ویرون در سرعت‌های بالا پایداری کمی داشت که همین امر باعث تصادف و نابودی یکی از مدل‌های آزمایشی آن گردید و یک دستگاه دیگر هم در Monterey در هنگام معرفی در مقابل هزاران چشم، از پیست خارج شد که بسیاری را ناامید کرد.

بعد از هزاران ساعت کار طاقت فرسا بالاخره ویرون در سپتامبر ۲۰۰۵ به تولید انبوه رسید. پیشرانه۱۶ سیلندر نهایی به حجم ۷۹۹۳ سی سی می‌باشد. در تبلیغات گفته شد که این مدل ۱۰۰۱اسب بخار قدرت دارد که البته آزمایش‌ها دیتل قدرت واقعی را بین ۱۰۲۰ تا ۱۰۴۰ اسب بخار نشان داد. بدین ترتیب این اتومبیل قوی‌ترین اتومبیل تولید انبوه جهان است. حداکثر سرعت ۴۱۷ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ مایل ۲٫۷ ثانیه است (اگر ویرون ۳۴۰ کیلوگرم سبک تر بود شتاب آن به عدد ۱٫۶ ثانیه می‌رسید.) که آن را به یکی از سریعترین خودروهای جهان مبدل نموده‌است.

البته قیمت آن که ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۸۰۰ دلار می‌باشد هم رکورددار بوده و آن را به یکی از گران قیمت‌ترین اتومبیل‌های دنیا تبدیل کرده‌است. بوگاتی تخمین ۳۰۰ دستگاه را برای تولید ویرون اعلام کرده‌است. در ماه مارس۲۰۰۶ کارخانه اعلام کرد که تا آن تاریخ ۷۰ سفارش به کمپانی رسیده‌است. کارخانه، این اتومبیل را توسط نمایندگان بنتلی در شعب لندن، میامی، تروی، بورلی هیلز، سن دیگو، پاسادنا، گرینویچ و یک نماینده در عربستان سعودی به فروش می‌رساند.

سید محمد دیباجی بازدید : 63 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

ب ام و (BMW) که کوتاه شده ی عبارت آلمانی Bayerische Motoren Werke به معنای صنایع موتوری باواریا است، یک کمپانی مستقل آلمانی و از تولید کنندگان بنام خودروی سواری و موتورسیکلت در جهان است. دفتر مرکزی این کمپانی در مونیخ واقع است. این کمپانی تملک کارخانه های رولز رویس (Rolls-Royce) و مینی (MINI) و کارخانه موتورسیکلت سازی هاسکوارنا را در اختیار دارد و پیش از این کمپانی روور(Rover) را نیز در اختیار داشته‌است. در سال ۲۰۱۰، گروه ب ام و ۱۴۸۱۲۵۳ دستگاه خودرو و ۱۱۲۲۷۱ دستگاه موتورسیکلت تولید کرد.

لوگوی BMW
سید محمد دیباجی بازدید : 74 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (1)

آلفا رومئو، (به ایتالیاییAlfa Romeo)‏ شرکت خودروسازی ایتالیایی است. این کمپانی تحت مالکیت گروه فیات می‌باشد.شرکت آلفا رومئو در سال ۱۹۱۰ در شهر میلان، ایتالیا بنیان گذارده شد. کمپانی ایتالیایی آلفارومئو ۲۴ جولای ۱۹۱۰ در میلان و توسط Alexandre Darracq تاسیس شد.نام اولیه این شرکت A.L.F.A بود که از عبارت (به ایتالیاییAnonima Lombarda Fabbrica Automobili)‏ به معنای کارخانه خودروسازی لومبارد گرفته شده؛ سپس در سال ۱۹۱۸ که تمام کارخانه توسط مهندسی به نام نیکولا رومئو مالک گروه صنعتی “نیکولا رومئو کمپانی”، خریداری شد. نام شرکت به آلفا رومئو تغییر یافت. از سال ۱۹۸۶ تا به امروز این کمپانی توسط فیات اداره می شود.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا قبول دارید که این سایت فعالیت خوبی دارد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 48
  • بازدید کلی : 17,655